mg
- Okres dopływu środków unijnych należy wykorzystać na to, aby naszych producentów i wykonawców usług wzmocnić na tyle, aby mogli oni wygrywać przetargi w przyszłości w krajach, do których popłyną fundusze unijne w kolejnych latach - wskazywał Niemiec.
- Nie jest dobrą sytuacją, gdy z jednego euro funduszy unijnych na inwestycje wydane w Polsce, do Europy Zachodniej wraca 60 eurocentów - powiedział wiceprezes Fusion Invest.
- Olbrzymie środki, które muszą być przeznaczone np. na tabor w Polsce, a mówimy o kwotach po ok. 1 mld rocznie zarówno dla przewozów pasażerskich, jak i towarowych winny być w maksymalnym stopniu zagospodarowane przez polskie podmioty. Co innego np. z know-how, za które powinniśmy zapłacić, aby pozyskać nowe technologie. Eksportować powinniśmy towary, usługi czy technologie, a nie np. 36 mln euro rocznie z tytułu dzierżawy lokomotyw i wagonów z zagranicy. To eksport euro. Również środki unijne na modernizację infrastruktury kolejowej muszą być wykorzystywane w taki sposób, aby korzystać z nich mogli w maksymalnym stopniu polscy producenci i wykonawcy. W realizacji tego celu udział wziąć muszą także politycy, od których winniśmy oczekiwać inteligentnego, nienaruszającego zasad konkurencji interwencjonizmu - podkreślał Krzysztof Niemiec.